KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZWYKŁYCH ORAZ DANYCH
SZCZEGÓLNYCH KATEGORII (TZW. DANYCH WRAŻLIWYCH)
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej
również „RODO”), informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest podmiot leczniczy Stomatologia Twój Uśmiech
Agnieszka Szpara z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Zawiszy Czarnego 52, 52-241, tel .508869273,
504169170 .
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w postaci zbiorów danych medycznych pacjentów
Stomatologia Twój Uśmiech i możemy wykorzystywać je w następujących celach:
a. udzielania i zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia
2011r. o działalności leczniczej, przy zapewnieniu bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego, w którym
dane te są przetwarzane;
b. w celu udokumentowania stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych; – na podstawie art. 9
ust. 2 lit. h RODO w zw. z przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w
szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6
listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy o zawodach lekarza i lekarza
dentysty.
Ponadto, Pani/Pana dane osobowe możemy wykorzystywać w celu:
c. zawarcia i wykonania umowy, w tym zapewnienia poprawnej jakości usług (podstawa prawna – art. 6 ust. 1
lit b RODO);
d. wykonania ciążących na Stomatologia Twój Uśmiech obowiązków prawnych, np. wystawiania i
przechowywania faktur czy udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit c
RODO);
e. dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f. marketingu usług własnych w trakcie trwania umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
g. marketingowych, w przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na wykorzystanie danych w tym celu
(podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO);
4. Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w
szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości
świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu
Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i
wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności
nadzoru i kontroli.
Ponadto, Pani/Pana dane osobowe możemy przekazywać: podmiotom przetwarzającym w naszym imieniu
Pani/Pana dane osobowe i uczestniczącym w wykonaniu naszych czynności oraz innym administratorom,
w szczególności podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam
narzędzia teleinformatyczne (np. aplikację FELG Dent).
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas określony przepisami prawa, a w szczególności
przez okres czasu wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna jest przechowywana co do zasady przez okres co najmniej 20 lat
od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. Po upływie ustawowego czasu
przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację
pacjenta, którego dotyczyła, lub wydana Panu/Pani lub osobie przez Pana/Panią upoważnionej.
Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą
przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Dane
przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku
kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z zastrzeżeniem jednak zasad gromadzenia i
przetwarzania danych w dokumentacji medycznej, o których mowa w rozdziale 7 ustawy z dnia 6 listopada
2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych.
8. Posiada Pani/Pan prawo:
a. żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,
b. do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
c. prawo do przenoszenia danych osobowych,
d. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania;
e. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych lub innego uprawnionego
organu nadzoru, w przypadku, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych lub przepisy RODO;
9. Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu
na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia
dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych jest podstawą do odmowy udzielenia świadczenia
zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury.